اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۵۵۹۳۵

مرفاوی: همیشه می‌گفتیم مدیر فوتبالی، حالا ماجدی را داریم

مرفاوی: همیشه می‌گفتیم مدیر فوتبالی، حالا ماجدی را داریم
سرمربی و بازیکن سابق استقلال می‌گوید اهالی فوتبال همیشه دنبال مدیر فوتبالی بودند و حالا باید انتخاب ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال را به فال نیک بگیرند.
۱۳:۴۰ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
وانانیوز|

صمد مرفاوی  درباره برکناری شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال و انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست گفت: از ماجدی شناخت فوتبالی دارم. ایشان چهره و شخصیت رزومه داری است. در دوران فوتبالش هم عضو تیم استقلال بود. قهرمانی باشگاه های آسیا را با استقلال دارد. چند دوره هم در تیم ملی کار کرده است. در سطح مدیریتی هم فعالیت داشته و کم تجربه نیست.

او در واکنش به اینکه ماجدی پیش از این در لایه های میانی یا پایین مدیریت حضور داشته و بیشتر در کمیته‌های فدراسیون فوتبال نقش آفرینی کرده گفت: به نظرم ماجدی در سطوح بالایی مدیریت کرده است. او تحصیلات آکادمیک در زمینه مدیریت دارد. ضمن اینکه کارش را از سرپرستی استقلال شروع کرد. عضو هیات مدیره بود. در دوره آقای کفاشیان، تاج و عزیزی خادم در کمیته آموزش و جوانان حضور داشت. در AFC  هم سمتی داشته است. او با فوتبال و مدیریت غریبه نیست و با تمام مسائل فوتبال آشنا است. نه اینکه همبازی من بوده و بخواهم از او حمایت کنم بلکه من همیشه از مدیران فوتبالی استقبال می‌کنم. کما اینکه وزیر ورزش هم یک چهره ورزشی است.

این پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا به علت همبازی بودن با ماجدی، شناخت لازم از او را دارد گفت: من او را به عنوان یک شخص فوتبال می‌شناسم. باید سرپرستی ماجدی را در این دوره به فال نیک بگیریم. همیشه می‌گفتیم مدیر فوتبالی می‌خواهیم. حالا ماجدی هم یک مدیر فوتبالی است که فوتبال را در سطح بالایی بازی کرده و تحصبات هم دارد. به زبان هم  آشنا است. باید ماجدی را حمایت کنیم. کار سخت است و مشکلات فوتبال هم کم نیست. باید کمک کنیم او فتبال را به ساحل امن آرامش برساند.

مرفاوی درباره دلایل برکناری عزیزی خادم و تاثیر این اتفاق بر فوتبال مل و باشگاهی گفت: هیات رئیسه به واسطه مسئولیتی که از اساسنامه این فدراسیون می‌گیرد، تشخیص داده این تصمیم را بگیرد. من از نزدیک از ماجراهای مربوط به فوتبال اطلاعی ندارم. ما که در بدنه فدراسیون نبودیم. من تا جایی که فهمیدم، متوجه شدم تعامل لازم وجود نداشته است. این یک اتفاق خوب است که هر جا رئیس فدراسیون به مصالح جمعی توجه نکند، هیات رئیسه می‌تواند وارد عمل شود. دور آقای کفاشیان آمد و رفت اما کسی از او سوالی نکرد، جوابی هم نگرفت. دوره تاج هم همینطور بود. الان خوشبختانه شرایط فرق کرده و می توانند از رئیس فدراسیون سوال و جواب بکنند.

این بازیکن سابق استقلال و تیم ملی درباره وظیفه سنگین ماجدی در این برهه که در صورت ناکامی، به پای مدیران فوتبالی نوشته می‌شود، گفت: کار سختی است. همه باید کمک کنند. تمام نیروهای وزارت ورزش، هیات رئیسه و سایر ارکان باید کمک کنند که تیم ملی کشورمان را آماده جام جهانی کنیم. دولت هم می‌تواند کمک کند. باید دست به دست هم دهند که کار انجام دشود  و فوتبال ما به موفقیت برسد. وقتی که یک چهره فوتبالی روی کار می‌آید، همه باید به او کمک کنند. پیشکسوتن فوتبال هم سهیم هستند. وقتی مدیر غیر فوتبالی روی کار می‌آید، ما تبعات این اتفاق را می‌بینیم. حالا که یک نفر از بدنه ورزش آمده، زمان همکاری است.

سرمربی سابق استقلال درباره وضعیت تیم ملی امید و نامشخص بودن ادامه همکاری با مهدوی‌کیا گفت: مهدوی‌کیا برای مربیگری تیم ملی امید انتخاب شده بود اما نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد که الان وضعیت اینطور شده است. در هر حال اگر قرار است، ادامه دهند، بهتر است زودتر کار را شروع کنند؛ در غیر این صورت این موضوع تمام شود و یک گزینه مناسب را برای تیم ملی امید انتخاب کنند که بتوانیم برای المپیک بعدی آماده شویم. باید هر چه سریعتر سرمربی تیم ملی امید را مشخص کنند که ضربه نخوریم. ماجدی و همکارانش هم به این مسئله واقف هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین